Українці під час війни продовжують заощаджувати, обдумано підходять до витрат, а також підтримують соціально відповідальний бізнес.
Про це свідчать результати дослідження “Делойт”.
Читайте також: Ціни можуть підскочити: що під загрозою здорожчання в Україні через блокаду поляками кордону
Примітно те, що зараз спостерігається поступове відновлення споживацької активності в країні. Зокрема, частота купівлі продуктів повернулась на довоєнний рівень. Натомість на чверть зросла купівля електроніки та побутової техніки, на 14% – одягу і взуття проти 2022 року. Це є свідченням відновлення довіри українських споживачів, а також здатності сфери торгівлі адаптуватися до нових умов.
Водночас, дослідження говорить про те, що торік українці намагалися заощаджувати. Так, залежно від категорії товарів, економили від 41% до 77% опитаних. Хоч показник тримається на високому рівні, все ж – динаміка позитивна проти 2022 року (47%–86%). Найменше економлять на ліках, дитячих товарах та придбанні готової їжі.
Цікаво те, що витрати на продукти, які становлять левову частку чека, зросли на 32%. Також стало відомо, що значна частина громадян купує їжу (47%) та медикаменти (43%) про запас.
Торік скоротилося відвідування ресторанів та барів. 55% опитаних роблять це значно рідше. Однак збільшилась популярність приготування їжі вдома (50%), особливо серед безробітних (53%), фрілансерів (72%). Не пріоритетним стало і дозвілля.
При цьому онлайн-шопінг набирає більшої популярності серед українців. Так, частота онлайн-замовлень зросла на 12%. Найбільше громадяни купували онлайн:
- електроніку та побутову техніку (26%);
- косметику та парфумерію (19%);
- одяг та взуття (17%).
Також абсолютна більшість споживачів (70%) надалі бойкотує виробників товарів/продавців з РФ.
Продовжують українці донатити на армію. Найбільше довіряють зборам коштів від знайомих, друзів та колег.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, скільки коштуватиме газ для населення з 1 березня.
- Вас також може зацікавити:
Ціни на бензин та газ зміняться: чого чекати з весни