Завдяки архівним світлинам можна не лише зануритися в атмосферу Києва 1900-х років, але й побачити, яким був транспорт на початку 20 століття – зокрема, трамваї були кінними, паровими та електричними.
Фото опублікували на Facebook-сторінці “Клуб корінного киянина”.
Так, ідея будівництва у Києві міської залізниці на кінській тязі розглядалася ще у 1870–80-х роках, однак тоді її не вдалося втілити в життя. Зробити це змогли лише за 10 років у вже влітку 1891 року офіційно розпочався регулярний рух Великою Васильківською вулицею. Цей день вважається днем офіційного відкриття київського трамвая. Вагони рухалися по Великій Васильківській вулиці від станції “Либідь” до Маріїнсько-Благовіщенської вулиці. Кондуктори та кучери вдягали темно-коричневі каптани з синіми поясами та срібними галунками на кашкетах. У парку було близько 70 коней, які працювали у дві зміни.
Водночас наприкінці 19 століття, почали пробувати використовувати парову тягу для курсування трамваїв. Експлуатувалися чотири паротяги. Попри шум і задимленість паровий трамвай користувався не меншою популярністю, ніж кінний. При цьому, вони одночасно працювали на одному маршруті.
Перші трамвайні вагони з електродвигунами прибули до Києва у травні 1892 року. Вагони були збудовані братами Струве на фабриці у Москві за американськими кресленнями. У той самий день вони пройшли випробування на Олександрівській вулиці на Подолі, а 8 травня — на Олександрівському узвозі (на лінії з Подолу на Хрещатик). 9 червня електричний трамвай був протестований офіційною комісією, а 13 червня він розпочав роботу для пасажирів.
Раніше “Апостроф” розповідав, як виглядала Володимирська вулиця на початку ХХ століття.
- Вас також може зацікавити:
Парадна брама стародавнього Києва: як виглядали Золоті ворота в 19 і 20 століттях
Не впізнати: як виглядав Андріївський узвіз у Києві у 1860-х роках, фото
Виникла з Іванівського шляху: архівні фото та вулиці Інститутської у Києві