Понад 50% бюджету українців припадає на харчові продукти та обов’язкові платежі, що відрізняє громадян від споживачів у Німеччині, Польщі, США, Канаді та Південно-Африканській Республіці.
Про це свідчать результати дослідження Делойт про споживацькі настрої українців. Факти ICTV розглянули основні пункти.
Більше економії й менше покупок
Споживацька активність поступово відновлювалась у 2023 році, зазначив керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Делойт в Україні Олександр Ямпольський.
Зараз дивляться
Українці купують їжу так само часто, як і в довоєнному 2021 році. Продаж електроніки та побутової техніки, одягу і взуття, збільшилися на 25% і 14% відповідно, якщо порівнювати з 2022 роком.
Залежно від категорії товарів, економлять від 41% до 77% українців. Найменше економлять на лікарських засобах і дитячих товарах. У 2023 році українці почали значно менше відвідувати ресторани та бари.
Близько 55% опитаних роблять це значно рідше, що на 24% менше, ніж у 2022 році. Проте частіше почали готувати вдома (50%), особливо тимчасово безробітні (53%), фрилансери (72%) і люди, які ведуть господарство (59%).
Близько 65% людей економлять на розвагах поза домом, а 58% значно рідше відвідують кінотеатри та концерти. Але люди почали збільшувати витрати на онлайн-розваги, зокрема, перегляд телебачення та стримінгових каналів.
Купівля товарів онлайн
Українці почали частіше робити онлайн-замовлення на 12%, свідчать результати дослідження. Найчастіше купують електроніку та побутову техніку (26%), косметику та парфумерію (19%), одяг і взуття (17%).
Найчастіше люди фізично виходять до магазину за їжею (85%), алкогольними напоями (79%), товарами для дому та побутовою хімією (72%).
Донати на ЗСУ
Більшість людей (70%) продовжує бойкотувати виробників товарів чи продавців, які не залишили російський ринок, а донати стали майже такими ж популярними, як харчові продукти.
У результатах дослідження йдеться, що 92% українців донатять на допомогу ЗСУ або постраждалим внаслідок воєнних дій. Серед них – 33% опитаних роблять це систематично. Понад удвічі зросла кількість тих, хто донатить регулярно за кордоном – з 17% до 38%.
Цього року було проведено порівняння споживацьких настроїв українців з настроями споживачів у Німеччині, Польщі, США, Канаді, ПАР та із середнім світовим показником.
Споживацька поведінка
Українці найбільше серед жителів інших країн, в яких проводили дослідження, витрачають на їжу та обов’язкові платежі. Цей показник сягає 66%, що понад удвічі більше, ніж середній у світі.
І значно менше українці витрачають на товари та послуги, які не є необхідними для життя.
Найбільша відмінність у таких сферах: дозвілля (включно з кафе), відпочинок і туризм, електроніка, а також побутова техніка та товари домашнього вжитку. Але немає відчутної різниці в купівлі одягу та взуття, витрат на здоров’я, транспорт і цифрові послуги.
Що відомо про дослідження
Опитування українців, яке лягло в основу дослідження, тривало з 13 до 28 листопада 2023 року. У ньому взяли участь понад 1 тис. українців віком від 18 років, які користуються смартфонами. Опитування охопило всі регіони України (за винятком тимчасово окупованих територій).
Для збирання інформації використовувався кількісний метод. Йдеться про онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України.
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.