Міністерство фінансів під керівництвом Сергія Марченка не розрахувалось за будівництво нового водогону, який був побудований після підриву Каховської ГЕС росіянами в червні 2023.
Про це у Facebook написав засновник компанії-підрядника, СП “Автострада” Максим Шкіль.
За його словами, борг перед компанією за об’єктом – 3,5 млрд грн. Мінфін також не розраховується перед підрядниками за будівництво фортифікаційних споруд – борг перед “Автострадою” – 5 млрд грн. Загальний борг перед компанією – 12 млрд грн.
“Внаслідок підриву Каховської ГЕС понад один мільйон мешканців Дніпропетровщини опинились без води. Розуміючи соціальну відповідальність, Autostrada відразу без вихідних та фінансування, в цілодобовому режимі, розпочала будівництво водогону. Результат – водогін довжиною 145 км збудований, але міністерство фінансів місяцями погоджує паспорт бюджетної програми і станом на сьогодні розрахунок за виконані роботи так і не відбувся!”, – написав Шкіль.
Шкіль зазначив, що компанія не припинятиме роботи попри відсутність фінансування: “Через відсутність фінансування з боку держави ми могли б зупинити роботи, але це було б безвідповідально. Мали надію, що після завершення робіт фінансування буде виділено, але місяцями чуємо чергові надумані причини, а коштів так і нема”.
“Будівництво водогону виконане виключно завдяки та за рахунок підрядних організацій. Борг перед Автострадою тільки по цьому об’єкту 3,5 млрд грн! Міністерство фінансів, на чолі з міністром Марченко, використовує будь-які важелі та зачіпки, щоб не виконувати покладені на них функції, навіть по таким соціально важливим питанням”, – резюмував Шкіль.
Він додав, що по всім об’єктам інфраструктури підрядники роками просять заплатити кошти.
“Загальний борг перед Autostrada 12 млрд грн! Ми обслуговуємо кредити, сплачуємо податки, платимо заробітню плату майже 6000 працівникам, утримуємо всі виробничі бази” – написав він.
“Всі ці відсотки по кредитам – це прямі збитки для компанії, які виникли внаслідок невчасного розрахунку через бездіяльність посадових осіб міністерства фінансів, якщо б кошти були сплачені вчасно, кредити були б погашені і відповідно не було б нарахованих відсотків… Бізнес платить податки вчасно, акциз з палива платиться вчасно, а фінансування програм відновлення триває роками!” – додав він.
За його словами, підрядні організації взяли на себе практично повну функцію замовників – питання з землею, погодження, взаємодія з перевіряючими органами.
“Навіщо укладати контракти, які не можете вчасно профінансувати! Думаю, відповідь проста – через некомпетентність!” – підсумував Шкіль.
Раніше він писав про відсутність фінансування на будівництво фортифікаційних споруд, зокрема, для захисту об’єктів енергетики.