Спільнота “За трамвай на Весніна” виграла у міськради в Апеляційному суді. Рішення мерії зняти колії з вулиці остаточно визнане незаконним. Але повернути рейковий транспорт буде нелегко.
Судова епопея, що тривала майже рік, завершилася вироком на користь захисників електротранспорту. Другий апеляційний адмінсуд залишив без змін висновок суду першої інстанції: визнати незаконним рішення мерії про демонтаж трамвайних рейок на Журавлівському узвозі та вулиці Весніна і таким, що суперечить Генеральному плану міста.
До цього засідання в апеляційному суді намагалися провести кілька разів, але заважали повітряні тривоги.
“Якщо чесно, приходячи на судове засідання о 13:00, ми майже ні на що не сподівалися. Це було вже п’яте перенесення через повітряну тривогу. І шанс, що тривога може скінчитися, здавався дуже низьким. Але несподівано, коли я реєструвалася на вході до суду, о 13:01, з мого телефона пролунав відбій тривоги. Охоронець спочатку навіть не повірив, коли я це сказала. Я сама очам не вірила. Але відбій також прийшов усім присутнім і ми швидко почали заходити. За п’ятдесят хвилин відбою суд якраз встиг розглянути апеляційну скаргу міськради”, — розповіла одна з позивачок Ірина Кравченко на своїй сторінці у Facebook.
Саме невідповідність дій чиновників Генеральному плану міста обурило позивачів групи “За трамвай на Весніна”.
“Його порушення очевидне, бо там написано, що трамвайна лінія в цьому місці має зберігатись”, — казав у коментарі KHARKIV Today один з позивачів Олексій Свід після перемоги у суді першої інстанції.
Тоді, у січні 2024 року, суд відмовив у частині позивних вимог, зокрема, зобов’язати міськраду повернути колії на місце. ЇХ демонтували у травні 2022 року, коли Харків ще обстрілювали з усіх видів озброєння. За таких умов неможливо було провести громадське обговорення, яке необхідно робити при реконструкції, що вносить зміни у Генеральний план міста.
“Суддя залишив без задоволення ці вимоги як передчасні. Але оскільки рішення про протизаконність дії міської влади ми можемо звернутися напряму до місцевої влади з такою вимогою — повернути трамвай. Теоретично ми ще можемо стягнути з міськради збитки, оскільки громада залишилась без транспорту, були порушені її права — ми в суді це довели”, — розповів KHARKIV Today адвокат позивачів Андрій Коломійцев.
Поки що нових позовів група “За трамвай на Весніна” не подаватиме, адже у Харківській міськраді шукають можливість повернути на вулицю рейковий транспорт. Це буде досить важко зробити, адже під трасою проклали труби водогону, якщо знову прокладати рейки, комунікації доведеться переносити в інше місце. Крім того, російські обстріли знищили значну частину трамваїв, до великої війни щоденно на маршрути виходили 167 одиниць транспорту, зараз — менше 70-ти, інтервали між ними дуже великі.