Як розповів Олександр Співаковський, у перший день багатонаціонального симпозіуму випускників Програми адміністрування коледжів спільноти (CCAP) працюємо у Державному департаменті США у Вашингтоні.
“Перед нами виступив Anthony Koliha – директор відділу глобальних освітніх програм Бюро освітніх і культурних справ (ECA) Державного департаменту США, який представив результати роботи Програми адміністрування коледжів спільноти (CCAP), яка була заснована о 2008 році для підтримки розвитку технічної освіти через розширення можливостей співпраці для освітян та адміністраторів з іноземних навчальних закладів з американськими коледжами. З 2008 по 2020 роки 253 учасники з 10 країн відвідали Сполучені Штати, щоб вивчити кращий досвід та адаптувати його для своїх країн, громад, закладів освіти.
Мав честь особисто подякувати американському народу за підтримку України, за можливість бути учасником програми CCAP та презентував Anthony Koliha видання Херсонського державного університету – «Black swan in the history of Kherson State University, or Chronicles of a relocated university», «Kherson Essays: Live to Win» and «Chronicle of Civil Resistance of Kherson in the Dimensions of Russia’s Full-Scale Aggression Against Ukraine in 2022». Наголосив на тому, що, крім впровадження інноваційних технологій у освітній процес, вважаємо за необхідне фіксувати та популяризувати історію стійкості освітянської спільноти в умовах військової агресії, ділитися власними рефлексіями щодо подій, учасниками, яких ми безпосередньо є, адже, наприклад, особисто я маю досвід виїзду з окупації з родиною без зелених коридорів та через ворожі блокпости. Також наша місія – наукове документування подій, щоб формувати чесну та неупереджену історію спротиву наших земляків.
Безцінні слова підтримки на адресу української делегації пролунали з боку Vilma Elisa Fuentes, Ph.D. Program Director, CCAP South Africa Program Director, FSU Ukraine Task Force Associate in Research, Learning Systems Institute Florida State University. Під час свого виступу вона зазначила, що це прояв неймовірної стійкості освітянської спільноти, коли 80% її представників залишаються в Україні і працюють попри війну та небезпеку. Вона згадала про перші кроки, які робили учасники програми у напряму налагодженні співпраці у сфері технічної та професійної освіти та навела приклади успішної та результативної взаємодії, які пізніше ми мали можливість почути у презентаціях представників коледжів з різних країн.
Безперечно все це було б неможливо без лідерства у процесі популяризації технічної та професійної освіти з боку США та Державного департаменту. Нестача кваліфікованих професійних кадрів, падіння престижу технічної освіти, не бажання вчити точні науки – це проблеми, з якими зараз стикається Україна. Ми це бачимо на прикладі нашого університету та вступних кампаній останніх років. Цілком погоджуюсь з пані Вілмою, що технічна професійна освіта є дуже важливою і рушійною силою економічного зростання та процвітання. Для людей, для країн, для націй. Україна не зможе відбудуватися, якщо не буде кваліфікованих працівників, які зможуть конструювати та фізично будувати будівлі.
Саме тому для нас так важливий досвід США та інших країн, які в межах Програми CCAP отримали позитивні результати”, – розповів Олександр Співаковський
Зокрема, учасники мали можливість за модераторства Dr. Jeffery Milligan з Learning Systems Institute Florida State University побачити презентації:
- -Muhammad Shahid Soroya, генеральний директор, Пакистанський інститут освіти, Міністерство федеральної освіти та професійного розвитку, Ісламська Республіка Пакистан;
- -David Bungalon, виконавчий директор, Технічна освіта та Навчальний департамент, Республіка Філіппін;
- -Chantheerath Mophis, головний директор планування та розвитку TVET систем, Міністерство освіти та навчання, Республіка Південна Африка;
- -Mohamed Amad Deab, керівник Центру компетенцій Технічного проекту, Міністерство освіти та технічної освіти, Арабська Республіка Єгипет.
Також відбулася дискусія, присвячена вирівнюванню пропозицій коледжів для підтримки місцевих потреб у робочій силі. Доповідачем виступив д-р Робін Матос-Хемслі, віце-президент з членства та освітніх служб, Асоціація опікунів коледжів спільноти (ACCT).
Учасниками дискусії були:
- д-р Кіт Міллетт, президент, Технічний коледж Грінвілл, Південна Кароліна, США;
- д-р Фабіо Нолле, віце-президент з питань освітніх інновацій та глобального програмування, Коледж спільноти Канзас-Сіті, Канзас, США;
- д-р Дебора Керрол, президент, Коледж спільноти Принца Джорджа, Меріленд, США.
Під час сесії «Стратегічне співробітництво між вищою освітою, бізнесом та урядом» за модераторством Ted Ward, керівника відділу програм обміну Гамфрі та програм коледжів спільноти, Відділ глобальних освітніх програм, Бюро освітніх і культурних справ, Державний департамент США, обговорили кращі практики співпраці. Свій виступ мав директор «Автомобільно-дорожнього фахового коледжу» Національного університету «Львівська політехніка» Михайло Брегін. Важливо, що була можливість індивідуального вивчення кейсів та рекомендацій у малих групах, які були сформовані так, щоб максимально задовольнити запити учасників симпозіуму та зробити спілкування продуктивним. Дуже багато цікавих ідей та нових знайомств. І наш робочий день ще продовжується…
“Щиро вдячний Програмі CCAP Бюро освітніх і культурних справ Державного департаменту США, яка підтримана народом Сполучених Штатів та реалізується Florida State University у співпраці з Коледжем Санта-Фе.
Завтра на нас чекає участь у щорічному форумі Education USA, який проходитиме з 29 по 31 липня у Вашингтоні, округ Колумбія. Симпозіум випускників CCAP інтегрується з форумом по певним напрямам. Буду виступати з доповіддю «Масштабування досвіду програми CCAP для прийняття рішень зі сталого розвитку Херсонського державного університету в екстремальних умовах»”, – наголосив Олександр Співаковський.