Щонайменше 21 із 72 танкерів, які підпали під санкції США, Євросоюзу та Великобританії, з квітня 2024 року почали знову перевозити російську нафту, повідомляє видання Bloomberg.
Перші обмеження проти суден і компаній, що управляють ними, за перевезення російської нафти в обхід цінової стелі в жовтні 2023 року ввели США, в 2024 році до санкцій приєдналися ЄС і Великобританія.
До квітня 2024 року, за даними агентства, підсанкційні судна простоювали. З квітня до червня журналісти фіксували лише один рейс на місяць. При цьому після того, як перші вантажі були успішно доставлені, використання підсанкційних танкерів різко зросло – у липні було перевезено два вантажі, у серпні та вересні – по шість, а за 10 днів жовтня – сім.
Загалом підсанкційні танкери перевезли 24 вантажі. Майже дві третини всіх вантажів, як стверджується, були перевезені суднами, які підпали під санкції Лондона.
За даними журналістів, у травні надходження від продажу нафти до державного бюджету Росії зросли майже на 50% порівняно з минулим роком, оскільки ціни на нафту зросли, а країна адаптувалася до міжнародних санкцій.