3.2 C
Kyiv
Четвер, 19 Грудня, 2024

Продажі автомобілів з Китаю різко зросли в РФ після запровадження санкцій – FT
(www.epravda.com.ua)

Найпопулярніші

Продажі китайських автомобілів у Росії стрімко зросли після того, як західні санкції змусили відомі бренди припинити співпрацю з Москвою і наразі Росія стала найбільшим ринком збуту для автовиробників із Китаю.

Про це повідомляє газета Financial Times.

Цей ріст допоміг китайським автовиробникам у той час, коли Пекін зіткнувся з підвищенням мит на експорт електромобілів до США та ЄС, а також спричинив швидкі зміни в автомобільній культурі Росії.

“Люди голосують своїм гаманцем”, – зазначив Ілля Фролов, автомобільний блогер із Москви. “Якщо ви купуєте машину, вибір у вас такий: або [російська] Lada, або дуже дорога європейська модель, завезена через сірий імпорт, або добре укомплектований і відносно недорогий китайський автомобіль”.

Повномасштабне вторгнення Росії в Україну спричинило різке скорочення продажів автомобілів європейських, корейських та японських брендів, які раніше домінували на російському ринку. На момент вторгнення в лютому 2022 року їхня частка становила 69% від усіх продажів, за даними аналітичного агентства “Автостат”.

Сьогодні ж їхня частка впала до 8,5%, тоді як частка китайських виробників за той самий період зросла з 9% до 57%.

За перші дев’ять місяців 2024 року Росія стала найбільшим ринком збуту для китайських автомобілів, і обсяги продажів досягли 849,951 одиниць, згідно з даними Китайської асоціації легкових автомобілів. Другим за величиною ринком став Мексика, яка імпортувала менш ніж половину цього обсягу.

“Вражаюче зростання експорту автомобілів з Китаю за останні роки здебільшого залежить від попиту на російському ринку”, – зазначив Цуй Дуншу, генеральний секретар асоціації. “Різкі коливання та зміни у конкурентному ландшафті російського авторинку надали китайським компаніям великі можливості для продажу та значні прибутки”.

Приблизно 90% китайських автомобілів, які продаються в Росії, оснащені двигунами внутрішнього згоряння, хоча понад 15 тисяч автомобілів, вироблених Li Auto – виробником електромобілів, що спеціалізується на просторих гібридних позашляховиках, – було продано в Росії за перші вісім місяців 2024 року.

Розширення присутності Китаю настільки масштабне, що до нових компаній приєдналися не лише споживачі, але й професіонали галузі.

“Майже всі, хто раніше працював із західними компаніями, тепер зайняті у китайських”, – сказав Вадим Горжанкін, директор московської PR-агенції “Красне Слово”, яка співпрацює з автомобільною галуззю. “Спочатку ми майже нічого не знали про цих виробників, як із ними працювати чи навіть як вимовляти їхні назви”.

За даними китайської митниці, у вересні експорт автомобілів до Росії досяг $1,8 млрд, що значно перевищує показник у $96 млн за той самий місяць у 2021 році.

Хоча неофіційні дилери продовжують завозити відомі західні бренди через паралельний імпорт, високі ціни відлякують їхніх традиційних покупців.

ЕКОНОМІЧНА ПРАВДА

Цікаве

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Останні новини