1 C
Kyiv
П’ятниця, 27 Грудня, 2024

докази вказують на те, що літак могла уразити російська ППО
(www.radiosvoboda.org)

Найпопулярніші

Докази вказують на те, що літак, який зазнав аварії в Казахстані, могла уразити російська протиповітряна оборона – про це повідомляють кілька окремих медіа з посиланням на оцінки експертів.

Їхня оцінка спирається на кадри літака, на яких видно дірки в хвостовій частині літака та коментарі вцілілих, а також на повідомлення про ймовірну атаку дронів на Грозний приблизно в той час, коли літак мав сідати.

Зокрема, в ефірі російського каналу «Дождь» засновник розслідувальної групи Conflict Intelligence Team Руслан Левієв заявив, що пробоїни в літаку є типовими слідами від елементів ураження зенітних ракет.

Літак Embraer 190 вилетів із Баку до світанку з 62 пасажирами та п’ятьма членами екіпажу. За даними сайту Flightradar24, літак «зіткнувся зі значними перешкодами GPS» приблизно через півгодини після вильоту. Відтоді і приблизно за 20 хвилин до катастрофи Flightradar24 часом взагалі не отримував даних від літака, а іноді отримував дані, в яких деталі про його місцезнаходження були відсутні або були неточними.

«Літак зазнав глушіння GPS і спуфінгу поблизу Грозного», – повідомляє Flightradar24.

Хоча ці заходи самі по собі навряд чи спричинили катастрофу, вони є ознаками того, що на землі могли вживатися зусилля для захисту від атаки безпілотників.

Повідомлення про атаку безпілотника на Грозний приблизно в той час, коли літак перебував у цьому районі, публікували як опозиційні чеченські Телеграм-канали, так і російський канал Baza, пов’язаний зі спецслужбами. Дослідники відкритих джерел підтвердили удар безпілотника по Чечні через геолокацію.

У дописі в Інстаграмі секретар Ради безпеки Чечні Хамзат Кадиров, племінник регіонального лідера Рамзана Кадирова, повідомляв, що атака безпілотника була успішно відбита. Згодом пост був видалений.

Державне інформаційне видання «Грозный-информ», ймовірно, також посилаючись на публікацію в Instagram, цитувало заяву Хамзата Кадирова про збиття всіх дронів.

25 грудня канал ВЧК-ОГПУ, визнаний у Росії «іноземним агентом», опублікував ймовірну розшифровку радіообміну між екіпажем кабіни пілота та диспетчером Грозного, в якій екіпаж повідомив, що втратив контроль над літаком через «зіткнення з птахом».

Читайте також: «Треба дочекатися закінчення слідства» – речник Путіна про падіння літака в Казахстані

Повідомлення ВЧК-ОГПУ та автентичність стенограми наразі неможливо перевірити. Сам канал поставив під сумнів факт зіткнення з птахом, заявивши в дописі від 26 грудня, що пошкодження, видимі на зображеннях залишків реактивного літака після його аварії, «вказують на те, що ракета, запущена системою протиповітряної оборони, ймовірно, вибухнула поруч із літаком».

Один із пасажирів, що вижив, розповів державному російському каналу RT, що вони тричі намагалися приземлитися в Грозному, а під час третього заходу на посадку «щось вибухнуло…».

«Я б не сказав, що це було всередині літака», – сказав він, додавши, що уламок пролетів між його ніг і пробив рятувальний жилет.

Пілоти відвели літак від Грозного, ймовірна розшифровка вказувала, що вони запитували диспетчерську вежу про погоду в Мінеральних Водах і Махачкалі – двох відносно близько розташованих містах. Але зрештою літак перетнув Каспій на схід і розбився біля Актау об 11:28 за місцевим часом, приблизно через годину після перших повідомлень про відбиття атаки безпілотників на Грозний.

Відео, на якому показано, як літак знижується, а потім вдаряється об землю, показує, що він був цілим і не горів, поки не впав. На знімках і відео хвостової частини літака видно численні отвори, розриви та вм’ятини, які, за словами спостерігачів, схожі на пошкодження від осколків. Краї отворів загнуті всередину, що свідчить про те, що вибух стався поза літаком, а не в салоні.

Військовий аналітик Ян Матвєєв розповів каналу «Настоящее время», що пошкодження міг спричинити вибух російської ракети «Панцир С-1» на деякій відстані від фюзеляжу.

Крім того, кадри зсередини літака перед катастрофою показують значні пошкодження.

За даними The Wall Street Journal, британська компанія з авіаційної безпеки Osprey Flight Solutions заявила в попередженні авіакомпаніям, що літак, «ймовірно, був збитий російською військовою системою протиповітряної оборони».

Читайте також: «Хайп, спекуляція» – спікер сенату Казахстану про версію збиття пасажирського літака російською ППО

«Відео уламків і обставини, пов’язані з середовищем безпеки повітряного простору на південному заході Росії, вказують на те, що літак був уражений якимось зенітним вогнем», – цитує WSJ головного офіцера розвідки Osprey Метта Борі.

Керівник Центру протидії дезінформації ДСНС України Андрій Коваленко напередодні заявив, що літак «був збитий російською системою ППО».

Влада Казахстану, Росії та Азербайджану не коментує причини авіакатастрофи, голова Чечні Рамзан Кадиров обмежився висловленням співчуття. Речник Путіна Дмитро Пєсков заявив, що Кремль не висуватиме гіпотези причин авіакатастрофи літака Azerbaijan Arilines до закінчення слідства.

Пасажирський літак авіакомпанії Azerbaijan Airlines зранку 25 грудня розбився біля міста Актау. У літаку перебували 62 пасажири та п’ять членів екіпажу, 38 людей загинули.

Радіо Свобода

Цікаве

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Останні новини