Міністерство оборони дало відповіді на найбільш актуальні запитання у зв’язку із запровадженням електронних направлень та постанов Військово-лікарських комісій (ВЛК).
Про це йдеться на офіційному порталі оборонного відомства.
Як зазначили у Міноборони, раніше в Україні запустили електронні направлення на ВЛК для військовозобов’язаних у “Резерв+”, а нині запровадили новинку у вигляді електронних постанов ВЛК для оглядів військовозобовʼязаних і військових, е-кабінет ВЛК у Медичній інформсистемі ЗСУ, а також її взаємодію з реєстром “Оберіг”.
У відомстві перелічили ключові важливі моменти щодо нововведень.
Як працює електронне направлення та хто може подати запит на ВЛК
Щодо електронних направлень, то українцям буде достатньо авторизуватися у мобільному застосунку “Резерв+” та подати запит.
“Більше не треба йти до ТЦК та витрачати час і зусилля, щоб взяти паперове направлення. Коли ТЦК підписує електронне направлення, людина отримує сповіщення в Резерв+, і потрібний документ з’являється в розділі “Направлення на ВЛК”. Далі можна вирушити напряму до визначеного закладу охорони здоров’я для проходження медогляду”, – уточнили у відомстві.
Подавати запити на електронне направлення зможуть усі військовозобов’язані, хто бажає пройти огляд, та ті, хто має паперову повістку для проходження ВЛК.
У разі, якщо військовозобов’язаний згенерує електронне направлення і не прийде на ВЛК, то направлення в “Резерв+” буде актуальним ще 15 днів. Після чого запит буде необхідно подати повторно, й можна буде отримати направлення з тими ж або новими деталями.
“Якщо ж військовозобов’язаний отримав повістку на проходження ВЛК, подав запит у Резерв+, отримав електронне направлення та не з’явився протягом 14 днів від призначеної дати огляду – це порушення правил обліку, за яке передбачена адміністративна відповідальність”, – уточнили у міністерстві.
Що треба знати про електронні постанови ВЛК
Як розповіли у Міноборони, постанова ВЛК є висновком, який військово-лікарська комісія має сформувати після огляду. Такі документи раніше робили вручну та надсилали до ТЦК у паперовому вигляді. На це йшло багато часу, а нині цей процес буде спрощено. Це стало можливо завдяки розробленому електронному кабінету ВЛК у МІС ЗСУ. Сервіс дозволятиме комісіям отримувати та передавати документи онлайн.
Серед переваг електронних постанов для військовозобов’язаних – не потрібно самому передавати постанову ВЛК до ТЦК або чекати, поки комісія відправить документи та їх зафіксують у системі.
“Електронні дані автоматично надходитимуть до реєстру Оберіг – і висновок ВЛК значно швидше відображатиметься в застосунку Резерв+. Завдяки електронним постановам військові невдовзі зможуть значно простіше оформлювати виплати, пільги й послуги, пов’язані зі станом здоров’я, безпосередньо в застосунку Армія+”, – зазначили фахівці.
Також цифровізували довідки про обставини травми, що дозолить командирам формувати їх в СЕДО, після чого документи автоматично надходитимуть в е-кабінети ВЛК. Військовим більше не потрібно буде отримувати оригінал довідки у командира та носити паперовий документ, а лише піти на огляд.
Е-кабінет ВЛК відкриє можливості для автоматизації процесів у майбутньому, зокрема з оформлення відпусток на лікування та звільнення за станом здоров’я.
При цьому, якщо постанова оформлюється довідкою ВЛК, після огляду комісія може роздрукувати та надати друковану копію е-постанови.
ВЛК не зможе вносити висновки в систему без реальних оглядів. Лікарі у складі ВЛК із закладів охорони здоров’я під час огляду будуть ознайомлюватися з медичними записами в Електронній системі охорони здоров’я та з іншими медичними документами, які надасть людина, та вноситимуть свої записи до системи.
Нагадаємо, раніше юристи розповіли, що переведення усієї медичної документації у цифровий формат загрожує зведенням до нуля шансів довести порушення з боку ВЛК.