Чому перевізники Житомира ігнорують City Card?
Ситуація з оплатою проїзду в житомирському громадському транспорті набирає нових обертів. Протягом останніх двох тижнів пасажири все частіше стикаються з тим, що водії маршруток, власниками яких є приватні перевізники, наполегливо пропонують розраховуватися через банківські термінали, встановлені в автобусах, замість офіційних валідаторів City Card.
Заступник міського голови Олександр Шевчук підтвердив, що такі дії є порушенням умов перевезень.
«Це точно порушення. Управління транспорту попереджало перевізників, що таке недопустимо», — заявив Шевчук.
Також він зазначаив, що про ініціативу зі встановленням терміналів у власних маршрутках міську владу перевізники не попереджали. За його словами, міська влада готує зміни в системі перевезень, а вже у квітні планується провести конкурс для визначення нових перевізників.
Окрім того, Шевчук наголосив на тому, що наразі точно не розглядається питання про підняття тарифу за проїзд, натомість перевезенням пасажирів повинні займатись ті перевізники, які повністю погодяться з поставленими перед ними умовами.
Чи визнають перевізники порушення?
Представники приватних компаній сприймають ситуацію неоднозначно.
- Сергій Музичук (ПП “Шеріфф”) заперечує звинувачення, запевняючи, що на маршрутах, які обслуговує його підприємство подібних інцидентів не траплялось:
«Я вперше чую таку інформацію. Всі водії повідомлені та знають, що сьогодні у транспорті встановлені два види валідації: це City Card та альтернативний вид оплати проїзду. Можливо десь водій та пасажир не зрозуміли одне одного. Сьогодні можна сплатити як через City Card так і банківською карткою.
До нас ніхто не звертався (зі скаргами прим.). Якщо є такі випадки – то, будь ласка, ми можемо відреагувати. Але нам треба, щоб це було конкретно: яка зупинка, який маршрут, номер автобуса, дата, час.
Поки що інформації про те, що водій зобов’язує пасажира користуватися виключно конкретним валідатором, у мене немає».
- Валерій Белявський (ФОП Белявський В.В.), якому інкримінують порушення на маршруті №26, у свою чергу, підтвердив факт встановлення окремих банківських терміналів задля сплати пасажирами проїзду саме через них. Однак, він пояснив свої дії декількома факторами, найголовнішим з яких є відсутність компенсацій за пільгові перевезенняд. Задля запобігання жодних некоректностей з нашого боку, представляємо вам детальний розшифрований текс відповіді Валерія Белявського:
«То що є таке, то є таке.
Це зроблено не через те, що нам щось не подобається. Нам подобається система City Card, але бізнес – є бізнес. І в бізнесі, як що у тебе сьогодні немає чим заправити машину, то цей бізнес треба покидати.
Або думати, який варіант може бути, як вийти з цього. Пільговиків дуже багато. За них ніхто не компенсує.
Хоча закон про автомобільний транспорт і так далі, це все є і воно має бути. Міська Рада цього не вирішує і до цих пір не вирішила це питання, я вже не знаю скільки років. Хоча ми не один раз зверталися, перевізники, до Міської Ради на сесії.
Всі скидають то на Верховну Раду, то на ще на когось, то ще на когось. Хоча делеговані всі виконання цих зобов’язань на Міську Раду.
Казали нам – буде облік. Немає обліку. Зараз із City Card облік з’явився. Ніхто не хоче цього бачити.
А City Card бере 10%. Ну це бізнес, звісно, класний. Зрозуміло, що якісь гроші гроші витратили на устаткування, на все інше, але ж 10%.
В мене машини за вихідні дні привезли, там 8 тисяч, а заправилися 10. Ну як так може бути?
Є дуже багато пільговиків, за яких повинні компенсувати або платити.
Через це і поставили (термінал прим.).
Банк бере 2% комісії, а City Card – 10%. Ви розумієте різницю, так?».
Що далі?
Міська влада попереджає: порушення умов договору може призвести до його розірвання. Одночасно триває підготовка до конкурсу на нових перевізників, який за словами Олександра Шевчука має відбутися до кінця квітня.
Детальніше – у нашому відеоматеріалі.







