Загарбники активізувалу будівництво дорожньої інфраструктури на тимчасово окупованій території півдня Донеччини, зокрема розширення автомобільної траси між Новоазовськом та Маріуполем та реалізацію проєкту «Азовського кільця».
Ватажок самопроголошеної «ДНР» Денис Пушилін заявив про наміри розвивати так зване «Донецьке Приазов’я» як курортну зону, а також про плани на реконструкцію доріг, що ведуть до Азовського моря.
За словами Пушиліна, на 2024-2026 роки заплановано відновлення 41 дороги загальною протяжністю майже 520 км. Водночас, за інформацією віце-прем’єра РФ Марата Хуснулліна, траса з Ростова до Маріуполя має бути зведена до 2030 року, що має збільшити пропускну спроможність цієї дороги.
Радник легітимного мера Маріуполя Петро Андрющенко скептично оцінює плани окупантів та вважає, що це більше схоже на спробу закріпитися на захоплених територіях, ніж на зусилля розвивати інфраструктуру для потреб місцевих мешканців. За його словами, поточна пропускна здатність доріг є достатньою, а всяка потреба в їх розширенні відсутня через зменшення транспортного потоку.
«Щодо пропускної здатності цієї дороги — це дурня. Тому що немає в цьому потреби. Навіть із тим навантаженням, яке існує сьогодні. По-друге, якщо ти хочеш розвантажити ту дорогу, треба робити об’їзну дорогу від Маріуполя, про яку йшлося ще з перших років незалежності»“, — коментує Андрющенко.
Він також наголошує, що в разі продовження окупації, росіяни технічно зможуть реалізувати свої плани до 2030 року, враховуючи наявні у них ресурси.