3.2 C
Kyiv
Четвер, 19 Грудня, 2024

Як війна в Україні може вплинути на торгівлю в Євразії
(www.radiosvoboda.org)

Найпопулярніші

До війни більшість шляхів сухопутної торгівлі між двома найбільшими ринками світу – Китаєм і Європейським Союзом – проходили через величезну залізничну мережу Росії. Для логістичних компаній цей розвинутий північний маршрут представляв передбачуваний та доступний шлях сухопутної торгівлі.

Таким чином російські потяги стали основним видом транспорту для сухопутної торгівлі між Китаєм та ЄС.

Але із вторгненням Росії все змінилося. Логістичним компаніям довелося запровадити санкції проти Росії та знайти нові шляхи, які з’єднували б Європу та Китай і водночас обходили Росію.

«Транзит між Європою та Азією з кожним днем ​​стає складнішим і дорожчим», – сказала Радіо Свобода Романа Влагутін, співробітниця Німецького фонду Маршалла та колишня спеціальна представниця ЄС.

Так війна в Україні вдихнула нове життя в Середній коридор, якого роками намагалися уникати через зростання цін, прикордонні проблеми та відсутність якісної інфраструктури.

«Середній коридор є найкоротшим мультимодальним коридором, і країни Центральної Азії дійсно зацікавлені в зміцненні відносин з ЄС», – сказала Влагутін.

В результаті вантажопотік через Середній коридор стрімко зріс з 350 000 тонн у 2020 році до 3,2 мільйона тонн у 2022 році.

Згідно з дослідженням Світового банку, опублікованим наприкінці 2023 року, вантажопотік через Середній коридор може зрости втричі до 2030 року, до 11 мільйонів тонн.

Але такі проблеми, як відсутність інфраструктури чи довгий час очікування в портах і на пунктах перетину кордону, все ще потрібно подолати.

«Багато залежатиме від Китаю», – сказав Радіо Свобода Еміль Авдаліані, професор міжнародних відносин Європейського університету в Тбілісі.

«Без китайських вантажів стимулів для розширення маршруту буде мало».

ЄС також почав розвивати інфраструктуру в Центральній Азії та на Кавказі. Низка інших країн відчули можливість нових мільярдних інвестицій.

Грузія, Азербайджан, Туреччина та Казахстан створили орган, який має на меті прискорити розвиток, і вони також працюють над покращенням координації та зниженням торгових бар’єрів.

Радіо Свобода

Цікаве

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Останні новини