Про результати моніторингу якості освіти в закладах загальної середньої освіти пд час брифінгу в ОВА розповіла начальниця управління Державної служби якості освіти в Черкаській області Оксана Компанієць
Динаміку результатів навчання після закінчення початкової та базової освіти досліджували серед учнів 6 та 8 класів із 225 шкіл України. Від області участь у дослідженні взяли сім закладів середньої освіти. Для проведення моніторингу розробили нові тестові завдання з української мови та математики.
Тести, які використовувалися цього року – розроблялися заново, але мали таку ж структуру, як минулорічні.
– Учнівство 6-х класів, яке проходило тестування цього року, показало дещо кращий середній результат як з математики, так і з української мови, – інформує Оксана Компанієць. – З обох предметів збільшилася кількість учасників і учасниць дослідження, які отримали результати достатнього рівня. До прикладу, з математики – з 24% до 29%, з мови – від 32 % до майже 38 %. Окрім цього дещо зросла кількість учасників, які отримали результати – високого рівня.
Учасники восьмих класів показали дещо гірший результат з математики. З української мови значних змін у результатах тестування учнівства не виявлено.
– В обидва роки переважаюча більшість учасників тестування з математики отримали результати середнього рівня: 53% у 2023 році та 56% цьогоріч, – додала Оксана Компанієць. – Дещо зменшилася кількість учасників, які отримали результати достатнього рівня і фактично не змінилася кількість учасників, які отримали результати початкового та високого рівнів.
Розробники тестів дали можливість побачити, як виконуються завдання учнями і ученицями в розрізі когнітивних вимірів, тобто знання, застосування, вміння.
– Тут ми отримали результат аналогічний до попереднього. Найкращі учні й учениці справляються із завданнями на знання, тобто вони мають ці знання, але застосування їх викликають труднощі, відповідно, з цими завданнями діти справляються гірше, – додає Оксана Копанієць.
Завдяки тестуванню можна можна відслідкувати, які теми і розділи з цих предметів викликають найбільше труднощів, а які є найбільш легкими для учнів.
– Так, до прикладу, для учнів і учениць 6-х класів з математики найскладнішими завданнями були геометрія і вимірювання геометричних фігур, а найпростішими – дані і статистика. З української мови найбльш складними були завдання з морфології, синтаксису. Учні 8-х класів під час тестування з математики найбільш погано справилися із завданнями змістової лінії рівняння, а найлегшими для них були числа і вирази, – зазначила начальниця управління Державної служби якості освіти у Черкаській області.
В управлінні якості освіти рекомендують педагогам використовувати дані моніторингу, щоб підвищити якість навчання.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram